Wachten

4 oktober 2017

Oei, het vorige verhaal was al weer een poosje geleden. Aangezien we jullie op je hoogte zouden houden, hier de update. Afgelopen twee weken is er veel gebeurd, en toch ook weer weinig.

De eerste tijd hebben we vooral genoten van het mooie weer en zijn we vrij vroeg van uni vertrokken s middags zodat we leuke dingen konden doen. Zo zijn we naar Den Gamle By geweest, de Deense versie van het openluchtmuseum in Arnhem. Aangezien het een woensdag was, was er bijna niemand in het park en konden we heerlijk genieten van de zon en de mooie dingen. We hebben zelfs op stelten gelopen! Den Gamly By heeft verder vooral veel oude huisjes en mensen in klederdracht of poppen in klederdracht. We zijn soms behoorlijk geschrokken wanneer die poppen ergens om een hoekje stonden of op eens geluid begonnen te maken!
We hebben inmiddels ook Dokk1 ontdekt, de bibliotheek van Aarhus die ook dienstdoet als koffieplek en relax ruimte. Ze hebben er allemaal dingen voor kinderen, maar ook playstations en tafelvoetbaltafels, dus wij weten wel waar we de regenachtige dagen gaan doorbrengen!
Over regen gesproken, de herfst is volledig doorgekomen in de afgelopen twee weken. De laatste tijd is er veel regen en wind.. We zijn blij dat we inmiddels verhuisd zijn naar onze nieuwe woning. De Airbnb was ons erg bevallen, maar dichter bij de uni wonen is toch wel heel fijn met dit weer!

Sinds zondag wonen we dus in een nieuw huis, een studentenhuis die beheerd wordt door een landlord. Deze landlord is eeeerg slecht in mail beantwoorden en het was dan ook tot het laatste moment spannend of hij er zondag zou zijn met onze sleutels. Gelukkig was hij er en hebben we het contract ondertekend en de sleutels gekregen! Miranda en ik wonen in de kelder, samen met 3 andere jongens (voor ons woonden er 2 italianen, ook man). Onze kamers zelf zijn prima, best ruim en prima bedden. De gemeenschappelijke ruimtes zijn alleen wat treurig. Er is nooit een schoonmaakrooster geweest hier en dus maakt niemand echt schoon. Resultaat: schimmelige badkamer met een heeele vieze wc, keuken vol met ondefinieerbare vlekken en niemand weet wat van wie is. Miranda en ik zijn daarom begonnen aan De Grote Schoonmaak (ja dat mag met hoofdletters). Zoals een van de jongens hier beneden zei: "Goh, jullie maken de kelder leefbaar."

We gaan dus met plezier af en toe naar een schone uni ;) Het onderzoek hier verloopt alleen erg traag. We hadden graag gehoopt inmiddels al een goede start te hebben gemaakt met de experimenten, maar we wachten nog op de ethische approval. Op de uni genieten we vooral van de koffiepauzes, waarin er nog steeds elke keer heerlijke dingen op tafel komen; van vers brood tot Engelse chocoladewafels! Inmiddels is wel ons onderzoeksopzet goedgekeurd en hebben we dus al een goed begin voor onze scriptie.
De eerste onderzoeken op phd'ers van onze afdeling zijn ook al van start gegaan of ingepland. Wel goed dat we het onderzoek ook op onszelf hebben gedaan, want ik leef met ze mee..

Komende tijd staan er weer een hoop leuke dingen op de planning dus jullie kunnen volgende week weer een update verwachten. Vergeet ook niet de foto's te bekijken!

1. Immy Huizinga:
    4 oktober 2017
    Mooie foto's 😀
    Succes met het onderzoek!