Regen met een beetje zonneschijn

19 september 2017 - Aarhus, Denemarken

Vorige week maandag zijn we begonnen aan onze stage op de Universiteit van Aarhus. We werden bij de receptie opgehaald door Hanne, de secretaresse van de professor en ook onze contactpersoon voor alle niet onderzoek gerelateerde zaken.
We kregen meteen een toegangspas en –sleutel, een nieuw mailaccount, en een eigen bureau in een kantoortje die we delen met een PhD student/implantoloog/parodontoloog uit Brazilië. We hebben hem (Tulio) overigens pas later in de week ontmoet, omdat hij veel werk thuis doet.

Elke dag is er om 10.30 een koffiepauze. De hele afdeling komt dan gezellig bij elkaar om te kletsen. We hebben kennis gemaakt met een groot gedeelte van de afdeling, waaronder de vaste onderzoekers, PhD-studenten, gastonderzoekers, studentonderzoekers, en ondersteunend personeel. Onze begeleiders waren er niet, twee zaten in de VS voor een conferentie en een (Fernando, PhD student) had een cursus.

Al met al was het een rustige start. We hebben op ons gemakje kunnen settelen, alle problemen met internet en printers hebben we met de mensen van de IT-afdeling geregeld. Op ACTA werkt eduroam (wifi-netwerk op universiteiten) niet zo goed. Hier ook niet! Lekker vertrouwd, haha.

Fernando kwam maandagmiddag langs om kennis te maken en het onderzoek te bespreken. Het blijkt totaal iets anders te zijn dan we hadden begrepen uit het projectvoorstel. En het is nu veeeel logischer. We gaan dus referred pain onderzoeken met een experimenteel model. Hierbij wordt er bij gezonde proefpersonen pijn opgewekt in de slaapspier en vervolgens de kauwspier gepalpeerd. De afgelopen week zijn we bezig geweest met het aanpassen van ons onderzoeksvoorstel en vrijdag hebben we een test gedaan op onszelf. Zo weten we hoe het hele proces verloopt en ook wat de proefpersonen zullen ondergaan. Onze kauwspieren zijn nu nog een beetje beurs van het palperen…

Gelukkig was er vrijdag een sporttoernooi, georganiseerd door de universiteit van Aarhus om de start van het nieuwe academische jaar in te luiden. ’s Middags en ’s avonds stond het vooral in het teken van drank en muziek, dus wij hebben lekker meegedaan. We hebben alleen niet deelgenomen aan het dansfestijn, dat plaatsvond op een modderig grasveld met om de 30 min. een regenbui. In plaats daarvan hebben we biertjes gedronken met Tulio en kwam Fernando halverwege ook even langs.

In het weekend zijn wij naar de Marselisborg Dyrehaven, een park VOL met herten, geweest! Het was magisch. Maar daarover meer in een andere blogpost.

Vandaag zijn we een beetje aan het niksen op de universiteit. Fernando heeft de hele dag een ANOVA-cursus (statistiek) en kan ons dus geen feedback geven over onze onderzoeksvoorstellen. Wel hebben we om 15:00 hebben een meeting met de hele afdeling waar we iets moeten vertellen over ons onderzoek.

Indtil næste gang!

1. Marloes:
    22 september 2017
    Leuke blog weer meiden! En die hertjes, te schattig.

Jullie gaan mensen dus lekker beurs palperen, helemaal Topidee. Hahaha

Have fun! Xx